Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
Польща
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
УКРАВТОПРОМ, Асоціація автовиробників України
«Асоціація підтримує створення порталу вітчизняних експортерів у мережі Інтернет, що безумовно буде сприяти поширенню конкурентоспроможної продукції українського виробництва на міжнародній арені»

Украинские нефтепродукты
Енергетична політика Польщі (станом на 31.07.09)  
Параметри: Кон’юнктура ринків, Енергоносії

Енергетична політика Польщі (31.07)


В Республіці Польща діє відповідна державна політика щодо регулювання процесу встановлення відповідних тарифів (формування ціни) на природний газ. Департамент з питань регулювання енергопостачання в РП (Urząd Regulacji Energetyki RP) на підставі прийнятих рішень Міністерства економіки РП встановлює середній рівень тарифів на енергоносії (газ та електроенергію) для енергетичних підприємств Польщі (дистриб’юторів).

Стартова ціна на газ визначається на основі рішення Міністерства економіки РП (останнє рішення Міністра економіки РП «Про принципи формування та калькуляцію тарифів на енергоресурси» було оприлюднене 6  лютого 2008 р.) та відповідного рішення Департаменту з питань регулювання енергопостачання в РП, яке приймається після оприлюднення рішення Міністерства економіки РП. У результаті вищезгаданих рішень енергетичні підприємства Польщі встановлюють відповідні тарифи на пропоновану ними сировину кінцевим споживачам. Відповідно до Статті 4 Закону РП «Про енергетичне право» від 10 квітня 1997 р. (зі змінами та доповненнями від 25 жовтня 2008 р.) передбачається забезпечення рівноправного трактування енергетичними підприємствами своїх кінцевих споживачів під час постачання енергії або пального. За даними Департаменту з питань регулювання енергопостачання в РП, на підставі рішення Міністерства економіки РП, з 1 червня 2009 р. тарифи на газ для домогосподарств становлять від 1,58 злотих за один м3 до 2,35 злотих за один м3 , для підприємств – від 1,01 злотих за один м3  до 1,55 злотих за один м3 .

Водночас, щодо внесення коректив до «паливної корзини» енергоносіїв на 2010 рік у Польщі, то після прийняття Польщею відповідного документу під назвою «Енергетична політика Польщі до 2030 року», споживання природного газу поруч із нафтою буде поступово зростати. Проте, на 2010 рік природний газ займатиме 12-13% у балансі первинної енергії. Інші класичні носії енергії (кам’яне та буре вугілля) до 2030 року поступово втратять свої позиції.
    
Питання географічної диверсифікації імпорту природного газу до 2013 року у Польщі розглядається через призму будівництва газових терміналів. Президент Польщі підписав Закон РП «Про будівництво терміналу скрапленого природного газу у м. Свіноуйсцє». 24 квітня ц.р. Сейм РП ухвалив цей Закон, а 7 травня 2009 р. без внесення змін Закон був прийнятий у Сенаті РП. Таким чином, передбачається, що на рубежі 2013-2014 р.р. на польському узбережжі з’явиться термінал, який дасть можливість диверсифікувати джерела постачання газу до Польщі. Термінал у м. Свіноуйсцє надасть можливість з 2014 р. транспортувати близько 2,5 млрд.м3 газу щороку.  Інвестиції пов’язані з терміналом будуть надходити від морського департаменту у м. Щецін, морських портів у м. Щецін і м. Свіноуйсцє, оператора газопроводу «Gaz-System», а також об’єднання «Polskie LNG».

Позиція уряду РП щодо нових директив ЄС у реформуванні газової сфери відображена у документі під назвою «Третій пакет з питань лібералізації європейського енергетичного ринку», який Польща зобов’язалась підтримувати. Даний документ передбачає, що країни-члени ЄС зможуть обрати один з трьох варіантів функціонування мережі: 1 – розподіл власності - об’єднані підприємства повинні будуть продати свою мережу і створити окрему юридичну особу, яка буде відповідати за управління мережею; 2 -  незалежний оператор системи – у даному випадку підприємства можуть зберегти механізм нагляду конкретного власника над мережею транспортування газу, проте з метою лібералізації енергетичного ринку країни-члени ЄС могли б, наприклад, обрати також й незалежного оператора системи;  3 – незалежний оператор з питань транспортування – такий оператор забезпечує збереження принципу інтегральності щодо обігу та транспортування сировини, проте, водночас забезпечує незалежну діяльність сторін даного процесу, причому за функціонуванням даної схеми слідкує спеціальний спостережний орган. Фірми опрацьовуватимуть  програму відповідності (compliance program), за виконанням якої буде спостерігати представник з питань відповідності (compliance officer).

 

 

Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Ірак Іран Іспанія Італія Казахстан Канада Киргизстан Китай Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сербія Сирія Словаччина Словенія США Таджикистан Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
IT та телекомунікації PR та реклама Будівництво Валюта Вироби з чорних та інших некоштовних металів Географічне розташування Державний устрій Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Інформаційно-аналітичні послуги Інші послуги Консалтингові послуги Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Митно-тарифне регулювання Міжурядова комісія Населення Нетарифне регулювання Святкові дні Страхування Товари агропромислового комплексу Товари кольорової металургії Товари легкої промисловості Товари фармацевтичної промисловості Товари хімічної промисловості Товари целюлозно-паперової промисловості та друкована продукція Товари чорної металургії Транспорт Транспортне машинобудування Транспортно-експедиційні послуги Туризм Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки